top of page

חנות אינטרנטית? חנות וירטואלית? איך מקימים

חנות מקוונת או "חנות וירטואלית" מהווה פלטפורמה לבעלי עסקים ויזמים להרחיב את פעילותם העסקית ולאפשר להם למכור לכל העולם – פשוטו כמשמעו!

כיום תהליך הקמת חנות ווירטואלית הינו פשוט ביותר, להלן השלבים להקמת חנות וירטואלית:

  1. מוצרים לשיווק – מאמר זה מניח כי לבעלי העסקים כבר ישנם מוצרים אותם הם מוכרים בחנויות פיזיות וכעת מוכנים למכור אותם בחנות הווירטואלית. עם זאת, גם ליזמים שאין ברשותם מוצר מוכח בהחלט יכולים לנהל חנות ווירטואלית באמצעות שיטות שיווק שונות כדוגמת Drop Shipping.

  2. מערכת לניהול חנויות – בשלב זה יש לבחור תוכנה לניהול החנות הווירטואלית מבין התוכנות השונות הקיימות בשוק. בבחירת מערכת חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כגון אופן ניהול הזמנת מוצרים, הגבלת כמות המוצרים, שותפות בהכנסות ממכירות, שימוש בקוד פתוח, ממקשי משתמש וכיוצא באלו. נזכור כי למערכת תפקיד קריטי בתמיכת בביצוע הזמנת מוצרים על ידי הלקוחות וכן בשלב אספקתם.

  3. תוכן שיווקי באתר – אמנם, אנשים קונים מוצרים באתר ולא את האתר עצמו, אך בעולם הווירטואלי בדיוק כמו העולם הפיזי, כפי שחשוב כי החנות הפיזית תספק שירות ללקוחות באמצעות מוכר, כך גם בחנות הווירטואלית. יש לוודא כי האתר יכיל מידע שיווקי מעניין על מנת להניע את הלקוח הפוטנציאלי לביצוע רכישות באתר. לפיכך, חשוב לעדכן תוכן רלוונטי באתר הכולל טקסט, תמונות וסרטוני וידאו. כך למשל, עסק למכירת מוצרי בניין יכול להתפאר במאמר קצר ובו תמונות על פרויקט בנייה שהצליח בזכות מוצרי הבנייה שנמכרו בחנות. אנו ממליצים בשלב זה לשכור את שירותיו של כותב תוכן מקצועי או להשקיע בכך בעצמנו את הזמן הראוי.

חשוב מאוד גם לעדכן את התוכן באתר אחת לתקופה על מנת לתת ללקוחות תחושה של חנות פעילה.

  1. תוכן מוצרים – כל מוצר אשר נמכר באתר חייב להיות מלווה בתוכן איכותי. תוכן זה יכול לכלול מלל המתאר את השימוש במוצר, מפרט טכני, מחיר המוצר, תמונות מזוויות שונות ואף סרטוני וידאו. זכרו – בחנות אין מוכר שיוכל לתת מענה מידי לשאלות הלקוחות – על כן משמעות הדבר כי תוכן שאינו איכותי פשוט יקטין את סיכויי ביצוע המכירה. כך למשל, תמונות איכותיות המציגות את המוצר במספר זוויות ונותנות תחושה מציאותית עבור הלקוח הינה קריטית להצלחת המכירה. אנו ממליצים להשקיע מאוד בשלב זה ובמידת הצורך גם לשכור את שירותיו של צלם מקצועי.

  2. דפי מידע אודות החנות – דפי מידע אלו כוללים את כל הפרטים הרלוונטיים לחנות הווירטואלית. זכרו כי מטרת דפים אלו הינה לצמצם עד כמה שניתן את הפער בין העולם האינטרנטי לעולם האמתי וזאת על ידי מתן מידע רב ככל ניתן על העסק מתוך מטרה לייצר ללקוח ביטחון בביצוע הרכישות באתר. דפי מידע כוללים על פי רוב את האינפורמציה הבאה:

    1. אודות החנות – מטרת דף מידע זה לספר על העסק, תכליתו, בעלי העסק ואף ניתן לספר על האג'נדה או החלום המניע אתכם. הוסיפו אפילו תמונה שלכם או של העסק (שוב על מנת לצמצם את הפער בין הווירטואלי לממשי).

    2. פרטי קשר – עמוד בו יפורסמו כל דרכי יצירת הקשר עם העסק, הכוללות את הכתובת הפיזית של העסק (במידה ויש) פרטי טלפון, מייל וכדומה. כמו כן, בחנויות מתקדמות דף זה מכיל תיבת פניות ישרה של לקוחות על העסק וזאת על מנת להקל על התקשורת.

    3. שאלות נפוצות – עמוד זה המכונה גם FAQ "Frequently Asked Questions", מכיל שאלות נפוצות והתשובות עבור לקוחות. עמוד זה יכול לסייע ללקוחות לקבל את המידע הדרוש להם לביצוע עסקה וזאת מבלי ליצור אתכם קשר.

    4. תקנון – תקנון החנות יכלול את כל הפרטים המשפטיים הרלוונטיים לחנות ובדרך צפוי לפרט אודות תנאי התשלום, מדיניות משלוחים והחזרות (מאוד חשוב!), המחויבות שלכם בגין המוצרים וכדומה. אנו ממליצים לנסח עמוד זה יחד עם עורך דין המנוסה בכתיבת תקנונים לעסקים ומכיר את מאפייני העסק.

  3. גרפיקה לאתר – גרפיקה לאתר כוללת מאפיינים רבים ביניהם לוגו לאתר, עיצוב האתר, שפה עיצובית וכיוצא באלו. נדגיש שוב, אמנם הלקוחות רוכשים את המוצרים ולא את האתר, אך כפי שלקוחות לא ירצו בעולם הפיזי לרכוש מוצרים מחנות מוזנחת שאינה מעוצבת כראוי, כך גם בחנות הווירטואלית ולכן ישנה חשיבות רבה לנושא. אנו ממליצים לשכור את שירותיו של גרפיקאי שיעצב את הלוגו לעסק, האתר וייצר תבניות עיצוב קבועות לכל המידע בחנות הווירטואלית שלכם.

השתמשו בתבניות עיצוב קבועות לא רק בחנות הווירטואלית אל גם באמצעי פרסום אחרים (פייסבוק, אינסטגרם, עיתונים, פליירים ואפילו באריזות בהן נשלחים המוצרים!). בחירת עיצוב קבוע יחדד את המסר המועבר בכל הפרסומים ויקנה לעסק שלכם מוניטין מקצועי ביותר.

תשלום אינטרנטי בחנות – שיטות התשלום הנפוצות ביותר באתר אינטרנט הן באמצעות כרטיסי אשראי וכן באמצעות שירות PayPal. כיום הטמעת תשלום בחנויות וירטואליות באמצעות כרטיסי אשראי ו-PayPal הינו תהליך נפוץ ביותר ופשוט למדי. למידע ופרטים נוספים אנא ראו את המאמר בנושא  "סליקה אינטרנטית – איך מתחילים?".

  1. מדיניות משלוחים – מדובר באחד השלבים החשובים ביותר בהקמת חנות ווירטואלית והוא בעצם ביסוס שרשרת אספקת המוצרים ללקוח. כלומר, מהם הפעולות המתבצעות מרגע העברת התשלום ועד הגעת המוצר לבית הלקוח. לשם הגדרת תשתית זו יש להחליט מהם דרכי אספקת המוצרים ללקוח. להלן דרכים מקובלות לביצוע משלוחים:

  • איסוף עצמי של הלקוח מנקודת איסוף

  • משלוח דואר רגיל

  • משלוח דואר רשום

  • משלוח באמצעות חברת שליחויות פרטית

  • שירות Box It – איסוף עצמי של הלקוח מנקודת איסוף (לוקר או חנות אחרת המשתפת פעול) הקרובה לבית הלקוח.

 

בבחירת אמצעי המשלוח אותם אנו מספקים ללקוח יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים כגון: עלויות השילוח, מי נושא בעלויות השילוח (הלקוח / העסק / סבסוד חלקי של העסק), מהו משך הזמן למשלוח בכל שיטת משלוח. כך למשל, משלוח של מוצרי מזון אינו ריאלי באספקת מוצרי מזון שזמן המדף שלהם קצר ועל כן נעדיף משלוח באמצעות חברת שליחויות פרטית. אם כן, ישנן דרכים רבות לביצוע משלוחים ללקוח ועלינו לשקול אילו מהאפשרויות הנ"ל מתאימה ביותר לעסק. אנו ממליצים להציע ללקוחות מספר שיטות תשלום, אם מתאפשר כמובן, וכן להציע, ככל הניתן, את המשלוח בחינם (לפחות את אפשרות המשלוח הזולה ביותר).

ניהול החנות הווירטואלית בשגרה

 

אמנם, ניהול חנות וירטואלית דורש משאבי זמן יחסית מצומצמים לעומת ניהולה של חנות פיזית. עם זאת, גם כאן נדרש להקדיש משאבים לתפעול וניהול האופרציה של החנות הווירטואלית. להלן הנושאים הבאים אותם על פי רוב נדרש לנהל בשגרה:

  1. ניהול הזמנות ולוגיסטיקה –  ניהול ההזמנה מתבצע דרך מערכת הניהול החנות הווירטואלית. תהליך זה דורש קליטה של ההזמנות, אריזת המוצרים הרלוונטיים, שליחת האריזה ותקשורת רלוונטית ללקוחות (ניתן ואף רצוי להשתמש במערכת דיוור אוטומטית המספקת ללקוח את חשבונית הקנייה, פרטי משלוח ופרטים רלוונטיים נוספים).

  2. שירות לקוחות – ניהול התקשורת עם הלקוח, מענה לשאלות ותשובות, ניהול החזרות וכל היוצא במתן שירות מיטבי ללקוחות החנות.

  3. פרסום ושיווק ללקוחות קיימים –  הזנת מוצרים ובאנרים חדשים באתר, הגדרת מבצעים תקופתיים ושיווק ללקוחות החנות באמצעות דיוור למייל (שימו לב כי השיווק שלכם עומד בדרישות "חוק הספאם").

  4. פרסום ושיווק ללקוחות חדשים –  פרסום ושיווק ללקוחות חדשים בעולם הדיגיטלי הינו נושא עשיר אשר ככל ותתעמקו בו ותשקיעו בו כך סיכויי המכירות שלכם ישתפרו. קידום החנות הווירטואלית ברשת יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים כדוגמת פרסום במדיה דיגיטלית, אופטימיזציה של מאפייני החנות (קיום בתוצאות האורגניות) וקידום אתרים ממומן (קידום בתוצאות שאינן אורגניות).

  5. ניהול החנות –  אנו ממליצים בשלב ראשוני לנהל את החנות בעצמכם אם ורק אם יש ברשותכם את הזמן להשקיע בכך. במידה ואין אפשרות כזו עבורכם, אנו ממליצים להעביר את מטלת ניהול החנות ליועץ עסקי חיצוני או הטלת המשימה על עובד של העסק או אפילו גיוס של עובד חדש לשם כך (כמובן תוך התחשבות בכמות הזמן שניהול האתר דורש).

 

לסיכום, הקמת חנות וירטואלית המבוססת על מאמר זה מאפשר צמיחה מהירה ואיכותית של העסק, הגדלה משמעותית בהכנסות והחזר מהיר של ההשקעה הראשונית.

החלטתם להקים חנות? לבנות אתר מכירתי? תבחרו ב YPAY כחברת סליקה והפקת חשבוניות !

למה?  כי רק ב YPAY 

  • מיועד לחברות בע"מ ועצמאיים

  • פתיחת מסוף בחינם ( למעט עמותה )

  • סליקה מידית

  • אפשרות להעביר את הכספים לחשבון הבנק שלכם תוך 24 שעות

  • מענה טלפוני בחברת UPAY .

  • מערכת מאובטחת של חברת UPAY

  • ניתן לפצל כל תשלום עד 12 תשלומים (עמלה 0.6 לחודש וריבית 7.2% ל 12 חודשים)

  • בית העסק מקבל את כל סכום הפעולה בתשלום אחד (גם בעסקת תשלומים)

  • ניתן לבחור איזה צד בעסקה ישלם את העמלה (בית העסק או מחזיק הכרטיס)

ומה לגבי עמלת הסליקה – חברת UPAY התגייסה לעזור ללקוחותנו

שימו לב ... להחלטתכם

1.6% ריבית – כאשר הכספים מגיעים לחשבונכם אחת לחודש

1.9% ריבית – כאשר הכספים מגיעים לחשבונכם תוך 24 שעות​

איך מתחילים ? פשוט

הירשמו למערכת הפקת החשבוניות / הקבלות בחינם 

היכנסו לחנות וריכשו את מערכת הסליקה 

לא הצלחתם להירשם או להשתמש בסליקה, השאירו פרטיכם באתר שלנו או במייל service@ypay.co.il.

*חברת Ypay רשאית לשנות את המחיר הסליקה החודשי לפי החלטתה ובהתאם לשינויים במשק מול חברות האשראי

חברת YPAY תמיד כאן בשבילך - מידע ללא הגבלה 

לינקים למקורות שונים

נשיא גולן ושות' רואי חשבון 

מערכת וואי פיי
פייסבוק    

חנות וירטואלית

השוואת מחירים חנות וירטואלית

המוצרים והשירותים של חברת YPAY

מערכת CRM

 

סרטונים מומלצים

מערכת סליקה

bottom of page